Jag kör på...

Nu har jag skickat in månadens jobbredovisning till arbetsförmedlingen, känns bra. Det som inte känns så bra är att jag sökt totalt 31 jobb och varit på 1 intervju, jag fattar inte. Arbetsmarknaden ser ju helt annorlunda ut nu jämfört med sist jag var arbetssökande, nu finns det ju massor med jobb, uppenbarligen finns det en hel del kompetenta sökande också vilket är jättebra, win-win liksom men det är ju jättesvårt att göra sig hörd och sedd när konkurrensen är så stor. Någon som har några kreativa förslag på vad jag ska göra för att höras och synas och gärna sticka ut, på ett positivt sätt?

Det känns inte bra att gå in i helgen med den här trista magkänslan, hoppas den försvinner efter den inbokade lunchen med världens bästa T.

Nu ska jag försöka lägga det där åt sidan och göra som det står på mitt halsband; "Lev nu", och det är klart att jag skulle göra det även om jag hade ett jobb, men jag får se dettta som en period i mitt liv där jag har tid att passa på att göra lite speciella grejer, sånt som man helt enkelt inte riktigt har tid med när man jobbar heltid. Ta vara på tiden jag har helt enkelt! Jajjemen, nu kör vi positivt resten av helgen! Wooohooo!

Kram kram så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0