"Vad säger du, har du barn på dagis?"

Nu var det så där väldigt längesen jag var här och skrev, igen, men jag är ju en periodare i allt jag gör så det får helt enkelt vara på det viset, inget att göra åt.
Det enda saker jag gör kontinuerligt är lagar mat och läser böcker. Och går ut med hundar, men det är ju för att jag måste. Ja och förutom alla hushållssysslor, städning, tvätt osv, men det är ju också måsten. Och bloggen ska ju inte vara ett måste, den ska ju vara något jag gör för att det är roligt, så därför får det bli periodvis!

Med tanke på rubriken, är det någon som har sett den reklamen? Är det någon mer än jag som tycker att den är störtkul? Jag skrattar högt varje gång! Den är ju så dum, han säger det så fel, och vad menar han egentligen? Ligger det märkliga i att den andra snubben har barn på dagis eller är det att han faktiskt har barnen på dagis som får honom att ställa den där frågan? Ja det lär vi ju aldrig få veta men det gör inget, jag fortsätter gärna att oförstående skratta åt det.

Idag är det riktigt höstigt ute och jag längtar bort, längtar efter att bara ligga stilla i en solstol och känna solen värma, höra vågornas brus och inte ha några planer alls. Skulle så gärna vilja tycka att det här med årstider är toppen men det är svårt. Visst är det fantastiskt att se förändringarna i naturen och att få kasta av sig skor och jacka i den första vårsolen och visst är det mysigt när kylan sätter in och man får kura inomhus framför brasan med en kopp te, men det är ju det att vintern är så lång och så mörk. Mest är det nog ljuset jag saknar, sen värmen, jag hatar att frysa. Så för att klara den här vintern utan problem och kanske rent av njuta av den ska jag tänka ut saker som kan underlätta och göra det lite trevligare i allt det kalla och mörka.
- Basta ofta
- Gå på ljuscafé minst en gång
- Åka på skidsemester
- Grilla korv ute

Ja det var det jag kunde komma på nu, kanske kommer jag på fler saker senare, jag tror dessa är en bra start i alla fall.

Tjillevippen!

En bok jag rekommenderar.

En bok jag rekommenderar. Läs den!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0