En annorlunda morgon

Morrn morrn!

Jag sitter på ett café inne i stan och dricker kaffe och väntar. Väntar på att skrädderiet där jag ska lämna in min balklänning ska öppna. Jag ska strax gå.

Och här går det undan, nu har jag varit där, nu håller vi tummarna för att det blir bra! Jag har ingen aning om vad det kommer kosta för det glömde jag att fråga men det kan väl inte vara så dyrt? Det ska klippas av en bit, sprättas på två ställen och fållas upp igen. Inga svåra grejer, bara vansinnigt mycket tyg.

I morse vaknade jag med massa hundar i sängen, som vanligt, utan man, lite annorlunda och med en liten tjej, mycket annorlunda!
Mannen är på resande fot och den lilla tjejen inlånad! Det var roligt! Hade nästan glömt hur det kändes att gå upp och ha någon annan att ta ansvar för på morgonen. Någon som man måste säga till att klä på sig, borsta tänderna osv. Men jag tycker det gick bra, jag klarade stand-in-mamma-testet!

Nu till jobbet en stund och ikväll vet jag inte vad som händer, skönt!

Fridens!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0