Saker att vara glad över

Hej svejs!

Idag känner jag mig som ett härligt, friskt och fruktigt nästan lite sött bubbelvin! Stegen är lätta och skrattet ligger någonstans nere i magen och bara väntar på att få bubbla upp, härlig känsla!

Anledningen till detta? Nja, inget särskilt egentligen, eller massa småsaker om man hellre ser det från den sidan!
Jag ska till exempel klippa mig idag, det är verkligen på tiden och det ska bli så skönt, just nu är hårstatusen "långt, fult, grått, platt", så det kan bara bli bättre!

Jag hade nyss ett trevligt samtal med min bror, vi pratade om lite av varje och det kändes som att även han drabbats av någon sorts vår-rus-lycko-känslor, sånt blir jag glad av!

Ikväll, efter klippningen, ska jag till syster yster och pyssla med något hemligt, ska bli spännande och skoj att se vad hon hittat på. Jag kan nog drista mig till att lova att det kommer bli en hel del lek och gosande med bebis också!

Igår fick vi äntligen vår komposttunna, nu jädrar ska här sorteras! Och det är så himla bra för den tunnan tömmer de gratis och ju mer som hamnar i den desto mindre hamnar i den vanliga tunnan som då inte behöver tömmas så ofta och då inte kommer kosta så mycket! Och som grädde på moset så blir de återvunna matresterna till biogas! Win-win för alla liksom, sånt kan man ju inte annat än bli glad över!

Och om bara en vecka lite drygt åker vi till solen och värmen på Santorini, och mamsen ska med och bara det känns ju helt fantastiskt, så himla längesen vi var på resa tillsammans!

Som sagt, kan man vara annat än glad?

Kram på er och hoppas att ni också får en fin dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0